Chato-op-reis.reismee.nl

Weer terug op internet

Hallo allemaal,

Gelukkig kunnen we weer op internet. Onderweg naar Sidemen was een prachtige tocht door het binnenland, daar zie je wel veel armoede. We rijden richting de G.Agung, de vulkaan. De laatste uitbarsting is nog te zien (1996). Bij een restaurant heerlijk geluncht met een schitterend uitzicht op de vulkaan. Toen door naar Sidemen, bij een schoolmeester op zijn terrein hadden we een huis met uitzicht over de rijstvelden. Prachtig! De volgende dag richting Candi Dasa, en onderweg in Klungkung bij een oude rechtbank geweest, waar nog Ned. Invloed te zien is. Doorgereden naar Aga dorp, hier leven de mensen (165 gezinnen) nog volgens een eeuwenoude traditie. Leuk om te zien, Claudia en Anoeska hebben nog geprobeerd te weven....... Onze laatste stop voor vandaag was bij een vleermuizen tempel, waar duizenden vleermuizen leven en vereerd worden. Toen bij ons hotel afgezet. Een prachtig hotel tussen arme mensen!! Het hotel was duur en kregen advies van een Ned. Vrouw bij welk locaal restaurantje we goed kunnen eten. Eerst waren we er huiverig voor, maar hebben het toch gedaan en hebben er drie avonden gegeten. Voor met z'n vieren eten wat we net op konden en drinken voor 15 euro!! Vlakbij Candi Dasa zijn we naar een Koninklijke water paleis geweest en toen heeft Dana ons naar een wit strand gebracht met blauwe zee. Hier hebben hebben we twee uur heerlijk gezwommen. Er waren eenvoudige strand bedjes en eettentjes. Toen wilden we wat shoppen, maar dat kennen ze hier eigenlijk niet. Dus terug naar het hotel en afscheid genomen van Dana.

Nu zitten we op Lombok, heel anders als Bali. Het is hier veel armer en bijna geen toeristen. En de geur is zo anders, Bali ruikt zo lekker. Ons huisje op palen in de zee was een bijzondere ervaring. Hebben hier gesnorkeld en prachtige vissen en koraal gezien. Claudia niet, want zij durft niet tussen de vissen te zwemmen. Ons eten werd met een bootje gebracht, leuk.

Nu zit ik dit allemaal te typen op een toplocatie in Kuta. Wit strand en blauwe zee.

Heel veel liefs allemaal,

CHATO

Wilhelmien

ja,ja, het is heel wat anders dan Bali,zeker de geuren,maar de mensen zijn daar ook heel lief,en het eten is ook anders dan op Bali,geniet ervan.

de ruitertjes

Hoi Chato,
Wat een mooi cultureel land met prachtige verhalen en leuke foto's. Jullie genieten zichtbaar van jullie avontuur. Veel plezier nog op de verdere reis!
groetjes van de Ruitertjes

Jolette

Hallo allemaal,
Ik typ dit op ons vakantie adres in Zuid Frankrijk.
leuk om jullie verhalen te lezen, wij willen er ook een keer naar toe. De cultuur is daar zo anders!
Nog veel plezier en de groetjes van ons allemaal,
doei

Ineke

Hallo buurtjes, voor ons zit de vakantie er op, wij zijn al weer aan het werk. Zo te lezen is het daar prachtig, we zijn heel benieuwd naar alle foto's en films. Nog veel plezier. X PIMPI

irma

hoi luitjes jullie genieten vol op dat is mooi.
wij gaan vanavond (vrijdagavond) op vakantie,we gaan naar FRIESLAND. wij wensen jullie een goede reis terug (das balen weer terug). geniet nog even van deze reis en tot later groetjes xxx irma, andy en de jongens

anita

Hoi Hanneke
Even je verhaal gelezen. Heb nog niet echt alles gelezen maar al wel het een en ander. Klinkt geweldig allemaal. Heerlijk hoor, een hele belevenis.
Wij zijn nu in Oostenrijk Waren eerst 10 dagen aan het Garda meer. Toen naar Nice gereden. ( verrassing van Rien ) Met Rene en Gerbrand naar het strand (daar zaten tot mijn stomme verbazing Manon, Antel met hun vriendjes) en sinds gisteren zijn we dus bij mijn moeder in Oostenrijk. (die wist dat niet dus die viel ook van haar stoel) Hahaha het is echt een heel gedoe. Heel leuk tot nu toe allemaal. Zondag gaan wij weer naar huis. Jullie nog veel plezier daar en alvast een goede terugreis.
Groeten aan Ton en de kids.
Liefs Anita.