Chato-op-reis.reismee.nl

Ons eerste bericht

Hallo allemaal,

Na een zeer goede reis zijn we dan eindelijk in Indonesie. De reis verliep goed en het viel ons mee om zo lang in het vliegtuig te zitten. Film kijken, slapen (voor zover dat lukt), eten, spelletje doen en voordat we het wisten landen we in Singapore. Na een half uur even rond te kunnen lopen gingen we weer in het toestel. Nog twee en half uur vliegen en we landden in Denpasar. We hadden wel last van dikke voeten, maar de volgende dag was dat weer over. Op het vliegveld Denpasar hebben we een visum gekocht en moesten daarna ruim 2 uur in een warme, overvolle hal in de rij wachten totdat we aan de beurt waren om door de douane te kunnen. Er stonden al drie kruiers bij onze koffers om ons te helpen, later bleek ze wel erg veel geld hiervoor te willen. Daar trapte we niet in, toen geld gewisseld en naar buiten om onze chauffeur te zoeken. Toen we naar buiten liepen, merkte we hoe warm en benauwd het was en er stonden achter hekken wel 200 man met bordjes met namen. Dat was geweldig om te zien!! We hadden al snel onzechauffeur gevonden en er stonden alweer kruiers klaar. In een busje met airco gingen we naar ons hotel in Sanur. Het verkeer is chaotisch en iedereen haalt links en rechts in op scooters. De rit duurde ongeveer een half uur en kwamen bij een bewaakte ingang van het hotel aan. We werden erg aardig ontvangen toen we naar binnen liepen werd er op een gong geslagen om ons welkom te heten. Onze koffers waren inmiddels al binnen. Bij inchecken keregen we een lekker koel drankje. Aangekomen in onze kamers lekker uitpuffen, douchen, slapen.

De eerste dag in Indonesie, na een heerlijk ontbijt buffet zijn we Sanur ingelopen. We werden onderweg continu door taxi's gevraagt of we mee wilden. In een leuk winkeltje 4 sarongs gekocht met afdingen. Dat is eenleuk spel.Toen weer terug gelopen, het was erg warm en vochtig. Maar wel goed te doen. Lekker geluncht, nasi goreng en saté gegeten en 's middags bij het zwembad. Eind van de middag viel er een korte hevige bui, daarna weer droog en hebben op het strand een vis bbq gehad wat goed verzorgt was.

Vandaag doen we het weer rustig aan, wanthet tijdsverschil geeft wel een raar gevoel.Anoeska heeft daar wat meer last van,bij de rest valt dat wel mee. Morgen vertrekken we richting Ubud en worden om 9.00 uur door een chauffeur opgehaald. Voetbal kijken zal er waarschijnlijk voor ons niet in zitten, want dan is het hier 02.30 uur. Er is wel een groot scherm om te kijken.

Nou, dat was het voor even.

Tot later, groeten CHATO

irma

mooi dat de reis meeviel, want het is een eind
gisteravond heeft het hier gestormd en hevige regenval en onweer het ging hier aardig te keer.
3x stroom uitgevallen bij ons bij jullie niet verder is alles goed hier doe rustig aan daar met de vochtigheid en warmte en tot later

Jolette

Hoi allemaal,
Irma was mij al voor met het vertellen van ons Noodweer.
Het ging inderdaad hier erg tekeer. Er was een groot strandfeest en daar was nogal wat paniek. Echt zware windstoten. Onze kinderen waren daar, dus het was wel spannend. Goed afgelopen verder.

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Een hele andere cultuur natuurlijk. Leuk hoor! Heb je wel genoeg plaats in de koffers om alle cadeautjes mee te nemen? haha
Heel veel plezier verder!
groetjes van Ron, Jolette en de kinderen

g.ruiter4@chello.nl

Hoi chato,
Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Door het onweer vielen hier vele tv zenders uit wat vele voetbalfans niet blij maakte. Wij zijn met onze hele gezin in oranje gekleed bij vrienden gaan kijken, maar dit mocht toch niet baten voor de wereldcup.
Hartelijk dank voor het berichtje voor sannes verjaardag! Geniet van jullie vakantie en rustig aan!
We volgen jullie. Groetjes van de ruitertjes

Wilhelmien

Fijndat jullie reis goed is verlopen.
Anouska doe maar plan-plan veel esbottel drinken,dan kom je zeker door je jetlag.
Weet je wat ook zo lekker is nasi-tjampur.[ enak ]sate kambing is ook een aanrader.en als drank teh bottel.
En hebben jullie ook op het strand laten masseren[ pejit ]dat is zoooooooo lekker.nou beste buurtjes geniet ervan.gr uit een mata-hari Zeewolde.