Chato-op-reis.reismee.nl

Onze belevenissen

Het is alweer onze laatste avond in Ubud, morgen vertrekken we naar Lovina. Onze reis hiernaar toe was indrukwekkenden warm. Hoewel we nu aan de warmte en vocht gewent raken. Het is heerlijk! Onze chauffeur naar Ubud was erg aardig en sprak aardig Engels. Hij heeft ons naar een Batik atelier gebracht en we hebben het Batik proces gezien. Ook zijn we in een zilver atelier geweest waar ze alle zilveren sieraden zelf maken. En we zijn bij een houtkunstwerk plaats geweest, waar ze mooie beelden van hout maken. Natuurlijk hebben we overal wat gekocht. Onderweg kreeg Claudia steeds meer last van haar ogen en raakten ontstoken, dus spoelen maar met schoon water. Ook werd ze bij aankomst wagenziek. Daarna knapte ze weer op en heeft ze gewoon weer gegeten. We zijn goed voorbereid op maag en darmproblemen, maar niet voor ontstoken ogen. Het is nu gelukkig zo goed als over, alleen nu heb ik (Hanneke) er ook last van. Hier in Ubud hebben we een heerlijk onderkomen. We hebben hier een crematie ceremonie mogen meemaken, dit gebeurt één keer in de vijf jaar. Er worden dan meerdere lichamen (die eerst begraven worden) openbaar verbrandt. Dat is een indrukwekkend gebeurtenis. Vandaag zijn we wezen raften, dat leek me eerst heel eng, maar het was zo ontzettend leuk, we hadden ook een hele leuke, komische begeleider. We zijn door adembenemende natuur gegaan. Op het eindpunt hebben echt indonesisch gegeten, dat was zo lekker. We raakten aan de praat met de eigenaar en later moesten we in zijn huis kijken en zijn bedrijfje. Zulke aardige en gastvrije mensen. Vanavond zijn we bij een Balinese dansvoorstelling met gamelammuziekgeweest, erg leuk.We hebben trouwensnog geen boze of chagerijnige Indonesier gezien.Wat een behulpzame,aardige en lieve mensen wonen hier. Ubud was super!

Bedankt (terah ma kasih) voor jullie berichten, tot later.

CHATO

ronald

Raken jullie niet al te verslaafd aan de massage,want hier bij jullie vijver zijn er geen masseurs.Maar het is wel lekker.Het is daar wel genieten zo te lezen.Als jullie,met name Claudia en Hanneke, naar mijn blouse kijken zien jullie toch wel een beetje helder uit jullie ogen.Wie weet wat jullie meepakken.....Anoes,ben je al wat rustiger,want ze lopen daar niet zo hard ,dus aanpassen geblazen.Allemaal nog veel plezier en veel makanan.Selamat makan.