Chato-op-reis.reismee.nl

Rondreis Bali-Lombok van dag tot dag

Vertrek op donderdag 8 juli, terugkomst in NL dinsdag3 augustus

Dag 1 Vertrek uit Amsterdam naar Denpasar

We vliegen met KLM naar Denpasar met een tankstop in Singapore. We vertrekken om 21.00 uur en komen plaatselijke tijd om 19.15 uur aan (Dus 15 uur in het vliegtuig!!)

Dag 2Aankomst Denpasar-Sanur

We worden van het vliegveld opgehaald en naar het hotel in Sanur gebracht. Hier blijven we 4 nachten om lekker bij te komen en rustig te wennen aan het Balinese leven. Lekker genieten van het strand, de winkeltjes en eten!

Cool

Dag 5 Vertrek Sanur naar Ubud

We worden opgehaald door een chauffeur en rijdenrichting Mumbal, we komen danlangs verschillende dorpjes met winkeltjes en werkplaatsen. Waar o.a.rotan- en hardhouten meubels gemaakt worden en aardewerken potten. In het dorp Celukzijn er zilveren kunstvoorwerpen te zien en te koop, in het plaatsje Mas is men gespecialiseerd in houtsnijwerk. We blijven 4 nachten in Ubud in een cottage. We kunnen dan de komende dagen de omgeving bekijken. Ubud ligt in een vruchtbare streek in de bergen tussen rivieren en er is gelegenheid om te raften of te fietsen tussen de rijstvelden. In deze omgeving wonen de beste dansers, musici, schilders en houtsnijders van Bali. En er is elke dag wel ergens in de omgeving een tempelfestival, viering of tentoonstelling. We hoeven ons niet te vervelen.

Dag 9Van Ubud naar Lovina

We worden opgehaald door een chauffeur die we 6 dagen tot onze beschikking hebben. We beginnen met een tocht door de hoge bergen van centraal Bali. We rijden naar Pacung vanwaar je prachtige uitzichten hebt over rijstterassen, bossen en dorpen. Dan rijden we door naar het Bratanmeer, dit meer vult de oude krater van de niet meer actieve vulkaan Gunung Catur. Je kan daar een bootje huren en op het meer varen. Dit meer is zeer belangrijk voor de irrigatie van het zuidelijke deel van Bali. Verder onderweg kunnen we nog stoppen bij de Gitgit waterval. In Lovina blijven we 3 nachten.

Dag 10 Lovina

We rijden naar het enige boeddhistische klooster op Bali en gaan naar de hotsprings, dat zijn heetwaterbronnen, temidden van het prachtige natuur. Er zijn drie bronnen van heet naar warm, hierin kan je een bad nemen van heet naar warm en schijnt verkwikkend te zijn. We rijden danvan Mayong naar Pupuan, hier zijn prachtige rijstvelden. En gaan danrichting Munduk, hier wordt van alles verbouwd, zoals koffie, cacao, kruidnagel, vanille en tabak. En dan terug naar Lovina.

Dag 11 Lovina

We gaan deze dag voor zonsopgang de zee op om dolfjnen te zoeken en kunnen ookhier gaansnorkelen in het glasheldere water en ondiepe lagune. Dit lijkt ons een leuke ervaring.

Dag 12 Naar Sidemen

We gaan via de kust langs vissersdorpjes en dan het binnenland in naar Penelokan. Dit dorp ligt op 1450 meter hoogte en biedt een schitterend uitzicht op de vulkaan de Gunung Batur en het Baturmeer. Dit meer is een is een zeer belangrijk waterbassin voor de landbouw van zuidelijk Bali. Er liggen acht dorpen aan de rand van de krater. Het Baturmeer is ongeveer 7,5 km. lang en op zijn breedste punt 2,5 km. breed. Dan verder naar Sidemen. Hier verblijven we bij een schoolmeester.

Dag 13-16 Naar Candi Dasa

Onderweg bezoeken we het dorp Tenganan, hier wonen de oorspronkelijke Balinezen. Ook kunnen we tijdens ons verblijf uitstapjes in de omgeving maken. Naar Tirtagangga, dit is een vijvercomplex, aangelegd op de plaats van een heilige bron, de plaats van een kleine watertempel. Het heeft ondiepe poelen met aangenaam koel water. Ook de rijsterrassen is een aanrader om te bekijken. Het Besakih tempel kunnen we bezoeken. De Besakih tempel, de moedertempel, is gebouwd tegen de helling van de Gunung Agung. De kans is groot dat we er een offerfeest te zien krijgen. Ook hebben we tijd om lekker te relaxen. Hier nemen we aan het einde van dag 14 afscheid van onze chauffeur.

Dag 16-17 Candi Dasa- Padangbai- Lembar- Sekotong

We gaan met een taxi naar Padangbai en stappen op de boot naar Lembar (Lombok). Deze tocht duurt ongeveer 5 uur en de overtocht kan ruw zijn, omdat de zee diep is. Aangezien wij al zeebenen hebben, lijkt ons dit een leuke tocht. Als we in de Lembar aankomen worden we door onze chauffeur opgehaald en naar ons hotel in Sekotong gebracht. Dit zal een drijvende villa zijn diein de zee staan/drijven. Deze villa's zijn gelegen in het paradijs van een van Lomboks serene lagunes. Hier kunnen we dan ook uitstekend snorkelen.

Dag18-19 Naar Kuta

We worden om 9.00 uur opgehaald om naar Kuta, Lombok gebracht teworden in een heerlijk luxe hotel genieten van het witte strand met palmbomen en blauwe zee!! Hier blijven we twee nachten om heerlijk te genieten.

Dag 20 Naar Tetebatu

We worden door onze chauffeur opgehaald en gaan een prachtige tocht door het binnenland maken. Komen langs het dorp Pringgasela, waar men bedreven is in de weefkunst. Lombok is bekend om zijn potten en aardewerk, dat is te zien in Masbagik. En het traditioneel Sasakdorp met karakteristieke daken. Onze tocht eindigt in Tetebatu, de omgeving is prachtig. Hier kunnen we wandelen door de sawah's en tabaksvelden. Hier nemen we afscheid van onze chauffeur.

Dag 21-25 Naar Gili Trawangan

We gaan met een minibusje naar de haven bij Senggigi en dan per boot naar Gili Trawangan. Eén van de drie eilanden voor de noordwestkust van Lombok. Ook hier kunnen we heerlijk van het strand genieten en snorkelen. Als je geluk hebt zijn er zeeschildpadden tezien. Hier gaan we lekker genieten en nagenieten van onze heerlijke reis.

Dag 25-26 Naar Tuban-Denpasar

We gaan per boot terug naar Senggigi en worden opgehaald om naar de luchthaven van Matamaram. Hier nemen we een binnenlandse vlucht naar Denpasar, Bali. Bij aankomst in Denpasar worden we naar een hotel in Tuban gebracht. Hier blijven we één nacht, en kunnen nog een dag winkelen en van de zonsondergang genieten voordat we weer richting Amsterdam vertrekken. Op 2 augustus is het weer voorbij en vertrekken naar Amsterdam, waar we 3 aug. om 07.25 aankomen

Frown

eltres

Vandaag is het dan zover, de reis gaat beginnen! In gedachten reizen we met jullie mee met de beshrijving en op de kaart. Fijne tijd en weer heelhuids thuiskomen met verhalen foto's en films.
Gr. C. en C.